пʼятниця, 9 червня 2023 р.

ВЕСНЯНІ ЗАМАЛЬОВКИ ЖИВОПИСНОГО КЛАСТЕРУ

Тюльпановий настрій
Буйна одеська весна знайшла своє втілення на світлинах учасників фотографічного кластера: переселенці у супроводі представників команди проєкту та викладачів насолоджувалися краєвидами міста в ботанічному саду, зоопарку, скверах і морських схилах.

Пам’ятаючи, як завзято учасники проєкту зображували за допомогою творчих пензлів козака Мамая та втілювали на папері своє абстрактне бачення, було вирішено провести весняні майстер-класи з живопису.

Керівниця кластера Стелла Мунтян охоче погодилася дати уроки майстерності з малювання
весняних квітів і декоративного пейзажу. Локацію для занять, як і раніше, надав Центр «ЯМаріуполь».

 
Предметом першого заняття став розкішний букет тюльпанів. Все необхідне для творчої праці охочим займатися надав ОІСТ – фарби, пензлі, ватмани, смаколики – для творчого настрою і перепочинку.
  
  
Цього разу до участі у художніх майстер-класах приєдналися й фотомайстрині, адже творчі люди вдало реалізуються у будь-якому напрямку чи то фотографія, чи живопис або ж написання прозаїчних творів або віршів.

«Композиційна організація будь-якого натюрморту вимагає цілковитого зосередження і роздумів. Квіткова група не є виключенням. Спочатку організуємо квітковий баланс. Не слід в групу вводити різноманітність видів квіток та їх форм і кольорів які будуть сперечатись один з одним», – наголосила майстриня.

Було рекомендовано обрати один вид і колір тюльпанів, або не більше двох, трьох: наприклад,
насичені червоні з кількома яскравими жовтими, або ж темно-рожеві з пастельними кремово-кораловими, які в натюрморті об’єднані в групи і сприймаються цілісно…

Пані Стелла звернула увагу на те, що робота з акриловими фарбами дуже багатогранна й запропонувала застосувати цього разу техніку «роздільного мазка». Таку назву техніка отримала завдяки густим і об’ємним мазкам, які наносять пензлем або мастихіном на полотно.

Тому усі з заохоченням почали створювати власні шедеври, кожен намагався втілити на ватмані власну ідею, передати кольори та весняну красу ароматних тюльпанів. Частина відвідувачів майстер-класу з живопису працювала у пастельній гамі, інші ж навпаки обирали яскравість або створювали контрастні малюнки.



До участі у майстер-класах радо додалися не тільки постійні учасники, а й працівники центру та нові відвідувачі, що користуються послугами центру.

Надважливим аспектом при адаптації переселенців на новому місці є саме психологічна підтримка, проте люди самостійно рідко звертаються до профільних спеціалістів – психологів, тому саме художня творчість є доброю альтернативою та досить часто використовується у роботі психологів, щоб підтримати людину. Адже саме арт-терапія дозволяє подолати напругу та тривожність, підняти настрій, розслабитися емоційно та відпочити душею, перемикнути свою увагу від буденних негараздів та проблем на щось гарне та приємне.


                 

Спочатку техніка малювання мазками з’явилася як спосіб приховати похибки та дефекти на
деяких ділянках картини. З часом її стали застосовувати для зображення окремих елементів на полотні. Ну а деякі художники почали використовувати її для створення всієї роботи цілком. Адже за допомоги пастозного живопису майстри змогли досягати особливої емоційності та яскравості у своїх картинах.

Викладачка пояснила: сама техніка полягає в тому, що фарбу наносять густою та нерозведеною, в результаті чого виходять мазки. Для її нанесення використовують пензель або мастихін, а фактура мазку визначається натиском або напрямом інструмента, який використовується.

І дійсно – аматорські полотна наче ожили, об’ємні та рельєфні мазки передають на них почуття та задум авторів не тільки через загальний сюжет, палітру кольорів і композицію, але й через фактуру їх мазків.

Тетяні вдалося передати усі відтінки від червоного до рожевого з цікавим переходом, що навіть непомітний оку, її картина схожа на цікаву техніку, яку малюють не фарбами і пензлем, а різнокольоровими ручками.

Тож, тюльпановий рай вдався на славу – яскраві малюнки відвідувачів майстер-класу тому свідчення.

Декоративний пейзаж: 
дізнаємося деталі

Кожен учасник як завжди завзято працював та створював власний шедевр з такою різнобарвною
передачею кольору. Цього разу усі цікаво проявилися і кожна картина видалася унікальною та неповторною, адже кожна людина – творча особистість та має власний погляд на ніби звичайні квіти – тюльпани.

На початку наступного майстер-класу присутні прослухали цікаву пізнавальну міні-лекцію: Стелла Мунтян розповіла про декоративну композицію, про те, яку важливу роль відіграє те, наскільки творчо художник може переробити навколишню дійсність і внести в неї свої думки і відчуття, індивідуальні відтінки.

Пейзаж – це жанр мистецтва, присвячений зображенню природи, міст, архітектурних комплексів тощо. Слово «пейзаж» французького походження, воно означає «місцевість».

Сам собою реальний пейзаж нічого не переживає, не має власного настрою. Настрій виникає у людини, яка його споглядає. Сприйняття залежить від її особистої вдачі, душевного стану. Один і той самий пейзаж, побачений водночас різними людьми, може викликати в них різні емоції.

Учасники заняття дізналися, що за манерою виконання пейзаж може бути декоративним. Декоративний пейзаж – це зображення природи або архітектури міста з використанням народних традицій, символізму, узагальнення форми та кольору



Основним завданням у створенні пейзажу є передача простору. Тому напередодні учасникам запропонували принести з собою декілька фото, щоб вибрати з них ті, що будуть слугувати моделлю для майбутнього пейзажу.

Кожен обирав щось своє, Анжела, Ліда, Катерина та Галина малювали частинки рідного міста – архітектурні об’єкти Маріуполя, Вікторія вирішила малювати Морський вокзал, Ірина та Анна обрала релігійні об’єкти – храми з різною конструкцією та формами.

Художниця пояснила, що перші штрихи слід наносити на ватман простим олівцем, після – створити фон, і лише після цього – застосувати фарби.



Завдання виявилося дещо важчим від попереднього, але результат задовольнив всіх – ми бачимо будинки та дорогі людям відомі споруди з міст, які покинули переселенці, бачимо зображення і впізнаємо одеські об’єкти.




Тож, усі учасники з захопленням очікують на продовження діяльності художнього кластера та на проведення наступних запланованих майстер-класів «Бузкове рандеву» та «Тварини, оздоблені орнаментом».

Матеріал підготовлено за підтримки Міжнародного Фонду «Відродження» у межах проєкту «ВПО в територіальних громадах: алгоритм успішної інтеграції». Матеріал відображає позицію авторів і не обов’язково збігається з позицією Міжнародного фонду «Відродження».

Немає коментарів:

Дописати коментар