Домовленість про співпрацю з Іриною Бужиною, професоркою кафедри сімейної та прикладної психології Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського сприяла гарній рекомендації – заняття проводила справжня майстриня своєї справи.
Художниця, викладачка кафедри образотворчого мистецтва Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського, віцепрезидентка Одеської секції мариністів Стелла Мунтян відразу заволоділа увагою присутніх.
Майстер-клас проходив в безпечному та затишному місці – Центрі підтримки переселенців «ЯМаріуполь», відкритому в Одесі. Організатор заходу Одеський інститут соціальних технологій потурбувався про приладдя для малювання – фарби, пензлики, папір, офорти. Центр надав зручне сучасне приміщення. Тож всі присутні – діти й батьки (переселенці з Маріуполя, Харкова, Миколаєва, Нікополя) розпочали заняття з щирою увагою.
Образ козака Мамая – один з найпоширеніших і найзагадковіших в українській міфології. Водночас типове сюжетне зображення Мамая вважається мало не єдиною неканонічно християнською, а народною іконою, яка зустрічалася і в селянських хатах, і в розкішних панських та дворянських садибах.
«Цілком природнім для української традиції є пошанування коня, списа як лицарської зброї і дерева – як вісі буття. Всі ці символічні образи присутні на більшості картин мамаїв. З часів Київської Русі та навіть і раніше кінь відігравав особливу міфотворчу роль – вважався провідником між світами», – акцентувала увагу присутніх майстриня.
В основі малюнку знаходиться символ вісімки, намальованої під різними кутами, потім штрихоподібними лініями вимальовуються риси обличчя, одягу, музичних інструментів, силует коня. Паляниця з сіллю, яблука та інші екзотичні фрукти означають багатство – адже козаки часто ходили у походи та привозили з собою різні трофеї.
Усвідомивши основні правила зображення Мамая й інших атрибутів картини, учасники охоче взялися до справи, а згодом так захопились малюванням, що навіть вимкнення світла не завадило їм закінчити роботу над власним образом Козака Мамая. Розмальовувались картини вже у світлі ліхтариків та мобільних телефонів, але на загальний піднесений творчий настрій це не вплинуло.
Хтось малював домашніх тварин – котів, собак – адже за повір’ям, козаки-характерники мали змогу перетворюватися на тварин і мали магічну силу. Обов’язково художники зображали найкращих та вірних друзів козаків – коней.Навіть побіжний погляд на створені образи свідчив: учасники майстер-класу на своїх картинах малювали рідний дім, який треба захищати, рідний край, природу, дерева, трави, небо, сонце, які надають силу, є оберегами та вселяють віру у краще майбутнє.
Хтось малював домашніх тварин – котів, собак – адже за повір’ям, козаки-характерники мали змогу перетворюватися на тварин і мали магічну силу. Обов’язково художники зображали найкращих та вірних друзів козаків – коней.
Ірина та Валерій, подружжя з Маріуполя, довго
Вікторія та Олександр, також переселенці з Маріуполя, поділилися своїми враженнями від участі у проведеному заході. Вони зазначили, що зараз для них дуже важливим є психологічний настрій, підтримка з боку інших, нові знайомства, спілкування, поява нового оточення та пошук однодумців. Тож під час малювання їм вдалося успішно зняти психологічну напругу: адже подружжя доглядає двох літніх жінок, тому прагнуть іноді відволіктися від буденних справ та відпочити душею.
вагалися перед тим, як приєднатися до учасників майстер-класу. Проте так захопились творчістю, що наприкінці були у захваті та переповнені вдячності організаторам. Вони кажуть: «Дуже добре, що не забули про дорослих, яким так само, як і дітям, потрібна така творча терапія».
спогади: влітку минулого року придбала нове житло, проте через війну лишилася власного дому. Зараз вже розуміє, що дім там, де знаходишся тепер. Тож такі майстер-класи вважає дуже корисними, тому має на меті в надалі творчо реалізовуватися та долучатися до роботи фотогуртка.
Учасники, з гордістю фотографуючись поруч із своїми картинами, з великим захопленням цікавилися наступними майстер-класами, що планує проводити Одеський інститут соціальних технологій.
Надалі команда проєкту працює над організацією фотографічного, літературного, артистичного, краєзнавчого та інших творчих кластерів.
Надалі команда проєкту працює над організацією фотографічного, літературного, артистичного, краєзнавчого та інших творчих кластерів.
Немає коментарів:
Дописати коментар